در میز تاریخ طرفداری، بازی دوستانه تیم ملی در روزهای 11 و 13 خرداد 1341 را مرور می کنیم.

تیم ملی فوتبال کشورمان در روز 11 خرداد ماه سال 1341 یعنی شصت سال قبل اولین بازی از دوران تازه خود را آغاز کرد و برابر تیم ملی عراق 2 بازی دوستانه در روز های 11 و 13 خرداد انجام داد.

به گزارش طرفداری، در این روز تیم ملی با 2 بازیکن تازه به میدان آمد، عزیز اصلی و همایون بهزادی که بعدها 2 نفر از بهترین و تاثیر گذارترین مردان تاریخ فوتبال ملی شدند.

حسین فکری سرمربی تازه تیم ملی، شصت سال قبل تیم ملی را با ترکیبی متشکل از بازیکنان قدیمی مثل پرویز کوزه کنانی، عارف قلی زاده و بیوک جدیکار و چند جوان مثل همایون بهزادی، عزیز اصلی و مصطفی عرب به میدان فرستاد.

در این بازیها مردانی مثل حسن حبیبی و پرویز دهداری به دلایل مختلف در اردوی تیم ملی حضور نداشتند.

در ترکیب تیم ملی فوتبال در این روز نفراتی مثل عزیز اصلی، مصطفی عرب، محمد رنجبر، منصور امیرآصفی، عارف قلی زاده، غلامحسین نوریان، بیوک جدیکار، کامبیز جمالی، پرویز کوزه کنانی، همایون بهزادی و حمید شیرزادگان حضور داشتند.

تیم ملی در یک بازی با عراق 1-1 کرد و در بازی دیگر برابر این تیم 2-1 بازنده شد، گلزن هر 2 گل تیم ملی در این بازیها پرویز کوزه کنانی بود، البته این آخرین بازیهای ملی عارف قلی زاده و پرویز کوزه کنانی هم بود و این 2 مرد بعد از این بازیها از تیم ملی فوتبال کشورمان کنار رفتند.

علاوه بر همه مواردی که اشاره کردیم، مهم ترین نکته به آغاز دوران جدید تیم ملی برمی گشت.

میز تاریخ طرفداری